torsdag 5. desember 2013

Juletur til London

....bare mannen og jeg....4 dager og det var himmelsk!!

Winter Wonderland var gedigent! mye større enn hva vi hadde trodd, og du verden så koselig å gå der, smake på diverse mat fra diverse matstand, kikke på noen av de ørtenvis av bodene som solgte all mulig dill og dall og juleting....og ikke minst SE på tivoliet, DET tivoliet da....holy macaroni....så her kommer rett og slett ett bilderace...litt hulter i bulter
 Siste dagen var vi "innom" Buckingham palace, og det var et voldsomt oppstyr der, helt til vi skjønte hvorfor, nemlig den amerikanske ambassadøren skulle visst inn til dronningen og vips så fikk vi litt mer turistbilder...
Vi var inne her i tower Bridge, utrolig spennende å se hvordan de har bygd slikt no

Harrods....OMG!! Hensikten her var jo julebutikken, og på vei dit måtte vi jo bare innom lekebutikk osv....wow sier jeg bare, WOW!! Snakk om å pynte liksom.....
STOOOORE bamser overalt....og STORE kreasjoner......kjempekoselig
måtte bare ta ett "selfie" før shoppingen på julebutikken skulle starte....
rad opp og rad ned med julepynt.....gikk bare og trippet og koste meg glugg rett og slett....og gleeeeeeder meg til å få på ny pynt i år på juletreet...
nissefar i lego.....(mye av bildene ble tatt mtp ungene som var hjemme)
Madam T. museeumet måtte vi jo også innom....og der traff jeg Tom gitt
Reidar og Jim i nice positurer
Shrek var passelig stor gitt...hehe
en tur innom til navnesøsteren min måtte jeg jo, og sannelig så hun litt sliten ut så jeg ga en liten massasje...
to smartinger, eller dvs den ene er vel smartere enn den andre her...hehe
Inngangen til Winter Wonderland....mye av bildene herfra ble veldig mørke, men tro meg, det var STOOOORT!!
enda et selfie foran mer julelys.....
Opp her skulle vi, joda, og jeg som har høydeskrekk bare jeg går på tykke sokker....meeeeeen en nydelig bursdagsgave og erfaring var det.....verdt turen for å si det sånn...


Vi var ellers også på "the dungeon" men det var sannelig ikke sååååååå skummelt som jeg var blitt fortalt....10 ganger værre i skrekk-kabinettet på Madam T. sitt sted....ai ai ai.... vi var på Selfrigde, Primark, Harrods og ett annet julehus......litt julepynt fra hver plass, og dvs MYE fra Primark som ble med hjem....den butikken måtte jeg bare innom 3 dager på rad...hehe...

Store avstander i London, men når vi bare hadde brukt en dag på å gå, så brukte vi tubesystemet de andre dagene.....
Dog, det var myyyyyyye folk der gitt.....ai ai ai, skjønner at vi kommer fra en liten by med ca 13.000,- innbyggere liksom....folk stod som sild i tønner noen ganger.....

En aldeles nydelig tur, nydelig reiseselskap, og ikke minst, fantastisk fint vær hadde vi også.......rett og slett perfekt!!


********************

Hvert år fra 4-6 desember får jeg sånn rar klump i magen, hvert år vet jeg hvorfor, og hvert år tenker jeg at -til neste år da blir det bedre......nå har den klumpen vært der i 6 år. Det er de siste dagene vi var sammen med pappa før han ble en av himmelens nydeligste engler. Like sant som at det blir jul hvert år, så kommer klumpen i magen hvert år, men jeg tillater meg å tro, siden pappa visste inderlig godt hvor glad jeg er i julen, at han absolutt ville at jeg skal nyte den, -så da gjør jeg det, tross litt ekstra tanker......
 
Så bruk tiden på de du har rundt deg, nyt hvert øyeblikk, stress ned nå i julen, kjenn på at tiden kommer, alt kommer, ingenting skjer uten en grunn.......

7 kommentarer:

Anonym sa...

var her. Anita. ;)

Amaranth sa...

Takk for titten, koselig å se! :) Og veldig morsomme bilder fra Tussaud!
Og en stor klem til deg!

Marianne/skorpionen sa...

Så ut som dere storkoste dere!!
Og jeg tenker at du fikk litt "vann i munnen" av all den julepynten :D
Klem

Irene sa...

Ser ut som dere har hatt en flott tur til London. Har vært der for 25 år siden, så hadde vært moro med en ny tur dit. Hadde vært herlig ogfått med seg juleutsillinger i butikkene og masse julepynt. ♥

Ha en fin desember!

Bente sa...

Hei på deg,
så koselige bilder fra London:)
Ser ut som dere hadde en fantastisk tur. Og godt å kunne kose seg sammen som kjærester.
London er bare MAGISK...
Jeg elsker å være der. Lille snuppa mi er helt hekta også... Så håper på flere turer bort dit.

Ønsker deg og dine en riktig finfin 2. søndag i advent.
klem, Bente

Bente Fagerberg sa...

Lenge siden Jeg var på besök hos deg. Heldige du som fikk dra til London i juletid!! Absolutt favorittbyen og den har utrolig mye å by på. Ser at dere koste dere innmari mye.
Deilig å få noen dager ferie utan barn og deilig å komme tillbaka til dem....

Thing sa...

Så herlige bilder!♥
Tusen takk for titten =)