mandag 8. oktober 2012

Når nettene blir lange og kulda setter inn..

Ja, det er jo den tiden av året nå :o)
Nettene blir lengre, kulda har igrunn virkelig satt inn her på sørlandet synes jeg, høstferien er forbi, og hverdagen har i dag startet.....

I høstferien har vi rett og slett kost oss masse. Jeg har ikke fått scrappa sortert klær til ungene, i de kommende størrelser som lå på loftet og funnet frem vinterklær osv.....herlig følelse av å komme i mål...

Ja, vi har faktisk også brukt høstferien til å ta julekortbilder, hjemme i stua :o) Egentlig synd at jeg ikke skulle bruke alle type bildene, så derfor blir det en liten smakebit her på de vi IKKE har brukt.... og planen for neste års julekort kom dalende til meg mens jeg redigerte årets, så da var det også i boks gitt..hehe :o)Vi har til og med tyvstartet på smaken av julebrus og kakemann i helgen også...hehe..

Og ja, de er kjøpt, betalt og på vei hit i posten...-alt man kan si FERDIG med før jul, er lik kosetid i førjulstiden


Ha en fin fin mandag, og fin fin uke alle som en......det er jeg ganske sikker på at vi skal ha her i sør....

......og jeg måååå jo bare spørre;
- har DU fått gjort/tenkt på noe jul enda??

7 kommentarer:

Maya sa...

Jeg er helt målløs, Elisabeth! Julekort har jeg bare så vidt begynt å tenke på... Men kan være enig med deg. Digg å være ferdig med! Ha en flott uke!

mumi sa...

Så skjønne julebarn du har :) Jeg har begynt å shoppe gaver til adventskalenderen i dag 24x5 blir maaange pakker det. I butikken har vi allerede fått litt julepynt og ting og tang og de første julegavene ble pakket inn i slutten av august:)
Så gøy å høre at dere bruker dukkeklærne enda, de hadde jeg helt glemt:)
Jeg er helt sikker på at du kan klare å sy luer, det er slett ikke vanskelig. her finnes en veiledning http://kokalal.blogspot.no/2009/10/att-sy-en-mossa.html Du må sikkert forstørre den opp litt.
Ellers har Gekko et mønster http://www.gekkoshop.no/product.html/monster-pa-lue?category_id=27 . Om du har en elastisk søm på maskinen kan du bruke den, ellers holder det greit med vanlig rettsøm :)

Ania sa...

Haha. *dåne* og *ignorere* på samme tid ;)
Ps. Supernydelige barn dere har! :)

Ina Emilie sa...

Så utrolig lurt å gjøre de ferdige nå. Og de bildene ble veldig fine. Mest sannsynlig for at du har noen veldig fine barn :)
Jeg er godt i gang med julegaver, storproduksjon til julemesse i november, flytting i ny leilighet og forberedelser til førjulstreff jeg skal ha 28.oktober med 22 herlige jenter. Mye stress nå, men blir så godt når desember kommer og man bare kan kooose seg :)

Beatemor sa...

Så flotte bilder du har greid å ta av ungene! Synes du er kjempeflink som har kommet i gang med dette. Har selv begynt å tenke/planlegge årets forberedelser. Må si jeg ble litt nysgjerring på dine ideer til julekortbilder... :-) Ha en fin dag!

Irene sa...

Så fiine julekortbilder av ungene dine! Kjekt å ha julekortene i boks da, går veldig raskt fremover mot jul nå.

Har ikke begynt å tenke på jul ennå. Men det hadde sikkert vært lurt. Kjøpe julegaver, scrappe julekort...

Her er det høstferie denne uka. Og vi våknet opp til den første snøen på "vårt" fjell i dag. Sola skinner - håper det varer resten av uka.

Luce sa...

Flotte bilder av de nydelige barna dine:o)
Ha en fin helg :o)