torsdag 9. februar 2012

flere mobiletuier.+"oppskrift"


Noen til har blitt strikket .... Fikk spørsmål om jeg har noe oppskrift og vel.....erfaringen min har vært forskjellig...
Men jeg legger opp ca 40/45 masker på pinne nr 2,5...strikket rett en vei og vrang tilbake.....strikket til det stikker ca 5cm lenger opp enn tlf. Syr sammen bunn og side på vranga ....putter i maskinen og håper på det beste......

Jeg tover på 40/60 grader på et program som vare ca 90 min...putter også inni ei dongeribukse.
Dersom de ikke krymper nok i bredden har jeg sydd og klippet bort det overfladiske....litt juks er lov...men vent til den er tørr og husk å forme litt underveis i tørkingen

lykke til .....

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk takk det var jeg som spurte etter oppskrift. Da skal jeg prøve meg jeg også:)