lørdag 9. juli 2011

Fra gammel til "ny" -krakk

Det er ikke til å slå under en stol -eller i dette tilfellet en krakk, at jeg ikke er noen møbelsnekker eller noen gang har trukket om noe som helst, men NÅ er det gjort noe med.

Denne gamle krakken har jeg arvet, MEN, i vår hvite verden her hjemme passet den (som du sikkert ser) ikke helt inn, så det jeg har gjort er enkelt og greit, vasket-grunnet og malt og sist men ikke minst, trukket om trekket! Dvs, det gamle broderte har fått lov å bli på under, siden det er ei tante av min far som har brodert dette i sin tid for leeeeeenge siden, men broderiet var nå virkelig slitt og derfor måtte nytt trekk på.....(ser på bildet at det ser skittent ut, men kan forsikre om at det ikke er det -enda)

Ha en fin fin sommerdag videre!!

7 kommentarer:

Inger sa...

Den ble kjempefin....ikke alltid det gamle passer helt inn i vår verden;) Om broderiet ikke er superslitt kan jeg komme med ett lite tips: Min mormor broderte masse da hun levde, og rammet det inn og hang det på veggen....du kan jo tro at vi vil gjøre det samme:))) Min mor har derfor fått laget noen lekre dun, pynteputer av de fineste broderiene, fløyelstrekk og lekre bånd til kanting!! Det ble skikkelig vakre og særegne puter av det, og så kunne vi ta vare på mormorminnene på en måte som passer i vårt hjem:)

Maggie sa...

Krakken ble superfin!

Anonym sa...

Den ble veldig fin;)

Fru Langstrømpe sa...

Ok....du er flink! ......men jeg ble litt sur.....for jeg har nemlig også trukket om en pianokrakk nylig.......den kommer ikke på noen blogg for å si det sånn. Den er egentlig sprekt her hos oss, men din var jo lekker........begynner uansett å glede meg til du kommer på hekleskole!

Vibeke sa...

Hei hei Elisabeth!!:)

Så flott det ble:)

Beklager at jeg er litt sein til å svare deg:( Men er det denne buksa du mener: http://nameit.bestsellershop.com/NO/underdeler/kids-uno-baggy-jeans/202113/339357

Håper du koser deg med sommer og sol:)

Bente Fagerberg sa...

Nå kommer nok den nye krakken på hedersplassen i stua ja. Den ble jo meget fin. Jeg likte godt broderiet også, men er det slitt så får det bli under, og sånn er det bare...Liker så godt hvite malte möbler!

Siw sa...

Den ble utrolig søt :)