torsdag 24. februar 2011

strikke-strikke-strikke...

Jeg har egentlig for vane å hive meg uti ting jeg ikke kan, og så lærer jeg litt underveis..... Vel, jeg kan faktisk ikke strikke heller, dvs jeg vet hvordan jeg legger opp masker og strikker -rett (har akkurat lært at det heter det...) og fikk opplæring av mamma'n min om å strikke -vrang....selv kaller jeg det for -gammel og ny- eller rett og galt.....hihi....Men jeg får nå til noe, og her er et sånn "skjerf/buff" som jeg har strikket til Victoria.....
Hun valgte selv ut garnet, og har igrunn gått i den siden det ble ferdig på to kveldstunder...232 masker, til garnet var tomt...
.. for ja, det er jo gøy å strikke, ingen tvil om det :o) og nå har hun bedt om å få leggvarmere, og ingen oppskrifter har jeg på det, og les:må ha det med teskje oppskrift..... men ja, vi får vel se hva vi kan finne på.....*skrekk&gru*

ha en fin fin torsdag alle sammen....nå nærmer vinterferien seg.... :o)

11 kommentarer:

Inger sa...

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne......sorry:(
Denne halsen var jo kjempedeilig, og Victoria ser jo kjempehappy ut:)))
Det er lurt å kaste seg ut i det ukjente avogtil...... litt gøy å utfordre seg selv.
Du har jo laget mange nydelige scrappesider også, du er virkelig produktiv og kreativ:)

Liv sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Livy sa...

Heisann!
Så utrolig stilig den var, jeg skjønner godt at hun ikke vil ta den av :) Flink du Elisabeth!

Ønsker deg en fin torsdag! Klem fra Livy

Hege sa...

Fin hals!! Synes det ser ut som om du klarer strikking fint jeg!
Takk for inspirasjonen, sånn der hals har jeg også lyst til å strikke meg!

Marianne/skorpionen sa...

Hihi..du skriver j så herlig da! "gammel og ny" du :D

Halsen ble jo knallstiig da, skjønner godt at hun "bor" i den!
Lykke til med leggvarmerne. (ta deg en tur inn på CASA og spør der, der får du alltid svar vet du!)

Villblomsten sa...

Så mye flott du har laget :-)

Heidi sa...

Så flott den ble!!!! Du er flink som prøver nye ting!! Klem

Jorunn sa...

Du da, strikke klarer du ser jeg, og ingenting er vel bedre enn at mottakeren liker det du lager! Herlige bli-i-godt-humør-farger :)

linn kr/sykepleier sa...

Det er jo så gøy å lage noe når det blir satt pris på. Ser jo at frøkna ble fornøyd. ;)
Synes hun har så herlig hårfarge, skikkelig fresh. :D

Ha en riktig god helg! :D

Livy sa...

Hei Elisabeth!
Tusen takk for koselig kommentar hos meg :) Skrivepulten er satt sammen av deler fra Vika serien til ikea. Rimelig og fin løsning synes jeg :)

Ha en fin fredag! Klem fra Livy

Eli sa...

Yey - den ble jo flott, og frøkna ser såå fornøyd ut :) Det er gøy å prøve seg på nye ting og det er gøy når man får det til! Håper at du fortsetter å kose deg med strikkeriene. God helg og god vinterferie :) *klem*