fredag 3. desember 2010

Mormor er verdt sin vekt i gull


Mormor kom på besøk en liten kveldstund før leggetid, og barna gikk da i hverdagsklærne sine. Når mormor kommer på besøk så er det alltid fullstendig ekstase og jubel. Hun har også veldig sans for rim og regler, og denne kvelden var intet unntak. Ungene hadde fortalt at vi hadde pakt pepperkaker tidligere på dagen, og mormor hentet frem en pepperkake-sang fra "arkivet" sitt.

Jeg er pepperkake mann
med øyne, nese, munn og tann
helt til jul jeg ligge kan
i mammas kakespann

Ligge stille, ganske stille
ellers jeg i stykker går,
ligge stille, ganske stille
ellers jeg i stykker går

Jeg er pepperkake mann
med øyne, nese, munn og tann
helt til jul jeg ligge kan
i mammas kakespann

Siden det så var leggetid så tenkte jeg i racerfart (ja jeg kan tenke fort også noen ganger..hihi) at vi skulle gjøre en overraskelse til mormor, og tok med meg ungene på badet, kledde på pepperkakepysjene dems, og ba mormor holde hendene for øynene......må ikke seeeee.....

og vips, der stod det tre små pepperkakefigurer istua, gjett om det ble ekstra morsomt da å både være pepperkakemann og synge.........Det enkle er som oftest det beste....

Glad i deg mormor :o)

3 kommentarer:

banglamarie sa...

høres utrolig koselig ut å ha mormor på besøk.
De er heldige :o)

Anonym sa...

MÅTTE LE LITT HER OPPE, DET VAR SÅ KOS..:) MARIE C JOHANNESSEN

marit sa...

Aaaaaa, koselig...