lørdag 2. januar 2010

nytt år, nye muligheter, nye tanker og nytt håp...

hvert år tenker jeg at i år skal jeg......og likevel så eier jeg liksom ikke stålviljen jeg burde hatt. Forsett "skal" man liksom ha når man entrer et nytt år, men jeg har igrunn ingen forsett jeg. Sånn bortsett fra de tanker jeg har om hvordan jeg ønsker at det nye året skal være, og hva jeg har lært av det gamle for å prøve å unngå det.

Jeg håper jeg igjen kan komme meg tilbake til mosjonsnivået jeg var på for 6 mnd siden, akkurat nå føles det liksom som om alle bukser er nyvasket og tromlet - hele tiden..... men en høst/vinter preget av lengre sykdomsløp har satt sin begrensning på trening....... + at jeg også sluttet å røyke (igjen) i høst, så nå må jeg virkelig ta meg i nakkeskinnet og prøve å finne treningsgløden igjen når jeg bare får klarsignal fra legene....

Jeg håper at jeg fortsatt kan være like rik på glede, kjærlighet, og omsorg som det jeg og familien har opplevd dette året som har gått. At ungene lærer seg å glede seg over de små ting, og hverandre. Jeg håper og tror at vi kommer til å få et godt år, for nå som vi har vært gift i så mange år som vi (12 år i august) så har vi hatt våre opp og nedturer, og føler at vi har vært gjennom masse som bare gjør oss sterkere - heldigvis. Vi har lært oss hvor, hva og hvem vi skal bruke energien på, og det har jo klart fått oss til å se verdiene som vi har rett fremfor oss allerde.

Scrappingen håper jeg at jeg vil finne energien til å ta et "raid" i bildene.....jada, jeg har bilder som er 3 år gamle som burde vært scrappet og som ikke er påtenkt begynt enda, jeg har albummer som LO'ene står hulter til bulter i, noe som burde vært mulig å ryddet litt i.Jeg er elendig på å holde meg oppdatert på hva som er "hot or not", men heldigvis bryr jeg meg lite.... Sist men ikke minst, jeg har et kontor som har en ekkel tendens til å lage rot uten at jeg er der..hihi....tror jeg.

Jeg gleder meg til et nytt år, med alt det vi har foran oss, vi kan forme det akkurat slik vi ønsker at det skal være, og vi ønsker fred,nestekjærlighet, vennskapelighet, respekt, aksept, tillit, imøtekommelse, initiativ-tiltak over hele verden.......meeeeeen det er nok litt mye å håpe på, så i min verden, mitt hus DER kan jeg gjøre mest utav dette for å få det til......så jeg tror at det vil gjøre sitt til at vi 5 her i huset i alle fall skal få et godt nytt år......- og så håper jeg at alle lesere av bloggen her også får det.....

1 kommentar:

Anne sa...

Så fint skrevet Elisabeth. Ønsker dere alle et riktig Godt Nyttår så får vi håpe at 2010 vil bli et godt år for dere alle.