lørdag 8. august 2009

en sommer er over, og høsten står på tur...

Jeg gleder meg til å kose meg inne med hjemmebakst og familiekos. De siste årene har fått meg til å reflektere over hva som faktisk betyr noe, og hva man skal gjøre med det som har betydning. Det viktigste vi har lært er at man i motgangstider opplever hvem som viser sin sanne side og hvem som aldri dømmer. Å bli dømt er fælt, men når man selv vet med den beste viten og vilje at man har "rent mel i posen", at man har gjort alt man har kunnet i sin makt for å hindre at ting skulle bli som de har blitt, så er lærdommen den at "jaja, bedre å angre på det man har gjort, enn det man ikke gjorde" Ei pannekake har som regel to stekte sider, det er bare så vond lukt når den blir overstekt på den ene siden ;o)

Synes det er rart å skulle møte denne høsten og vinteren på flere vis. Det betyr at Victoria skal få begynne på skolen for første gang, ivrig og flink som hun er så gleder hun seg veldig til dette. Vi to foreldrene gleder oss også sammen med henne, men det er rart når eldstejenta plutselig skal ut i den store verden "litt alene". Fredrik og William skal samme dag som skolen starter, begynne i barnehagen, store guttebabyene mine, hvor blir tiden av? Også de skal ut i den store verden, bare litt mer skjermet foreløbig, heldigvis ;o) Det er store omveltninger, og det er store gleder. Det er et skår i gleden at ungene ikke har bestefaren sin å dele disse gledene med, og når desember nærmer seg, så er det 2 år siden han så alt for tidlig gikk bort fra oss. Victoria spesielt er opptatt av å dele sin entusiastiske glede med besteforeldrene, og stiller flere spørsmål enn vi har svar, og slikt er vanskelig til tider.

Men, tilbake til høstens gleder, mørketid, fyre i ovnen, lese ei god bok, varm kakao i kruset, og vite at vi her i vår ringe bolig, har fred, harmoni og kjærlighet, DET er virkelig det viktigste på denne jord.....så får andre styre med sitt ;o) Min kjære, kjære mann og jeg har hatt 11 års bryllupsdag i sommer, og tross noens odds så har vi det bedre nå enn vi noen gang har hatt..... <3 Nei, denne høsten tror jeg kommer til å bli fin.......veldig fin..... :o) Jeg skal jo til og med få litt fri på dagtid nå, så jeg kan gjøre akkurat det jeg har lyst å gjøre, og siden kontoret ikke er langt unna, så vet jeg at jeg lokkes ned dit litt etterhvert ...... me like it....alot ;o)

2 kommentarer:

mo9ca sa...

Å kjære!!
Jeg gleder meg over høstens gleder sammen med dere - og vi er jo egentlig ganske i samme situasjon... en på skolen og en (to hos dere da) i ny barnehage... Utrolig skummelt... for mor hehe!!

Dette blir en superduper høst, det er jeg enig i!!

*stor klem*

Pia sa...

Det blir en spennende høst,ja! Lykke til med skolejenta - det er liksom en milepæl når de begynner på skolen. Og da vil du virkelig oppdage at tida flyr! Du er så flink til å dokumentere episoder som skjer i barnas oppvekst - jeg er sikker på at alle barna dine vil få stor glede av albumene du lager.