torsdag 28. mai 2009

hu-hei hvor det går...

..ja for det gjør jo faktisk det...

på tre uker har vi gjort følgende
- revet av alle gamle sponplater/brystningspanel på veggene
- satt opp nye hvitmalte plater
- tapetsert en vegg
- åpnet større åpning til kjøkkenet
- hamret løs på gammel brannmurs stein
- satt opp og gjort tett et 30 kvm stort tilbygg
- isolert tilbygget
- åpnet opp til åpning til spisestuen og tv-stuen
- lagt nytt tak i den eksisterende stuen
- lagt det elektriske av rør i tilbygget (gjenstår en liten bit i dag)
- fått inn varmepumpe
- hentet kjøkken på IKEA i Sandnes
- og hentet masse-masse-masse andre materialer
- kjøpt alt vi trenger av møblement

og dette er på kvelden det meste blir gjort. Vi prøver også å være litt familie inni mellom, litt kjærester og litt effektive....vi har nok enda noen uker igjen før vi får gjort alt helt ferdig, men det nærmer seg og alle hjerter gleder seg ekstremt mye. Internett er litt rart her, men det er nok mulig at den trådløse routeren har tatt kvelden og at det derfor ikke funger på den stasjonære hvor alle bildene blir lagt inn....så enn så lenge, ingen bilder.

I helgen er det ialle fall litt scrapping som blir prioriert av mor, har dog fått barnevakt til guttene slik at mannen kan jobbe uhemmet i effektivitetens herlige verden....men gjett om jeg gleder meg til å bare han noen timer for meg selv i min egen lille kube, så vil det gjenstå å se om jeg får kreativitetens ånd over meg eller ei......

og jaaaaaa, tenk, krølltoppen våres Fredrik, han har vært hos frisøren og William har blitt klippet med maskina så nå er sommerklippen i boks. Victoria skal i morgen på besøk på skolen, og alle hjerter gleder seg ekstremt mye til det også......

4 kommentarer:

Anne sa...

Så kjekt å høre at det er liv i heimen og jammen meg hadde det fått gjort mye på disse ukene. Tenkte nettopp på deg her en kveld at nå var det leeeenge siden du hadde oppdatert bloggen :-)

Godt og høre at alt er bra og at du fortsatt er i scrappehjørnet hehe

Ønsker deg en riktig god pisehelg. Vi pakker bilen full imorgen og reiser på hyttetur til Ryfylke sammen med et annet vennepar. Så vi blir 4 vokse og 6 barn....så dette kan jo bli livlig hehe

Ann-Helen sa...

Så mye dere har gjort, det er slitsomt å pusse opp, men så blir det så veldig bra til slutt da!!

Jeg er innom fordi jeg for ca et års tid siden fant en kort lagd av deg som var så veldig fint!! Jeg tror det var innbydelse til lekestueinnvielse! Er det bilde av det noe sted her i blogeverden??
Ha en fin helg!
Klem fra Ann-Helen

Anonym sa...

Gidder du å sende noe oppussings inspirasjon bort hit eller, ....

Liv M

Anno2009 sa...

Åh, kjære vene. Så utrolig mye dere har fått gjort i løpet av så kort tid. Mannen din må være en skikkelig duracellmaskin;). Tipper resultatet blir bra.

Håper på før og etterbilder altså. Kan ikke bare skrive om det, uten å vise bilder vettu;).

Ha en flott 2 pinsedag.

Klemmer fra østlandet