mandag 27. april 2009

Trenger interiørhjelp.....

Første case;
skal ha ferdigmalte veggplater når vi skal igagn med oppussingen, skal ha det på 3 vegger i stuen, bitte bitte litt på kjøkken, 3 vegger på tv-stue og spisestue....og jeg blir ikke enig....

akkurat nå har jeg perlestaff halveis på veggen, og er igrunn lei av den.....

Skal ha de hvite og lurer fælt på om noen har bilder av ei stue med slikt?.....det ene eller det andre?

neste dilemma;
eikparkett
Askparkett
Eik-hvitvasket parkett

hva har du og har du bilde av det?

Siste nøtt;
si f.eks at jeg skal ha eik-parkett, bør man egentlig for å få det "finest" ha eik-benkeplate også på kjøkkenet?......funderer nemlig å ha eikemøbler på spisestuen også i så tilfelle....blir det for mye?

har du bilder i tillegg til meningen din, så hyl gjerne ut.....takk takk takk!!

Setter ulidelig pris på meninger og linker og you name it, for dette er liksom siste gangen vi skal igang med noe sånt på ei lang-lang-lang stund...hihi....tror vi... ;o)

8 kommentarer:

linn kristine sa...

Vi har MDF plater på veggene på kjøkken/spisestue/stue, men den er caffe latte ikke hvit. Er glad vi ikke valgt helt hvit, like der den litt varmere latte fargen. Vi har eikeparkett og synes det passet veldig godt sammen. Hadde tenkt å velge mørk parkett (lik farge som på benkeplaten på kjøkkenet), men er glad vi ikke gjorde det. Det ville blitt for mørkt da vi har store gulvflater. Her ser du stua med perlestaff og eikeparkett: http://1.bp.blogspot.com/_i5c8W1E8bEU/SeR898wjDXI/AAAAAAAADss/CNobt515D9o/s1600-h/1a+(3).JPG
På kjøkkenet valgte vi (les: jeg) valnøttfarget benkeplate. Synes den passet godt til resten.http://3.bp.blogspot.com/_i5c8W1E8bEU/SeR8vpgiMHI/AAAAAAAADr8/LRETB6kgseE/s1600-h/1a+(9).JPG Du ser det kanskje ikke så godt på akkurat disse bildene, de var de første jeg fant. Men det bugner over av bilder av vår nykåk i bloggen om du skulle være interessert i å se flere bilder. ;)

linn kristine sa...

Spisestuemøblene er disse http://sykepleierbloggen.blogspot.com/2009/04/spisestuembler.html, og det tror jeg blir fint til tross for mye eikeparkett.
Håper dette var til noe hjelp. :D

Hilde sa...

Jeg har eikeparkett, eikemøbler og kjøkkeninnredning i eik, og synes det er lekkert jeg!

Passer til alle farger, og den litt "harde og firkanta" stilen, kan mykes opp med puter og annet interiør.

Vi har huntonittplater (Det er vel det du mener med ferdigmalte panelplater?) på veggene, i fargen Magnolia. Veldig tidløst.

For mørke gulv, som f eks kirsebær eller valnøtt, gjør at alt støvet blir synlig. Og det passer dårlig hos meg! HihI!

Linda sa...

Heia :)
lenge siden jeg har fått tittet innom deg, men nå har jeg kikket en masse! Og du har laget mange fine layouter, kjempe herlig den 'pynter til påske'! :)
Jeg har desverre ikke no tips ang oppussing, men jeg skjønner deg godt at det er vanskelig... jeg og er sånn at jeg helst ville sett det ferdig før jeg ville hatt laget det hehe :)
lykke til
klem

Stinius sa...

Vi har eggehvit perlestaff på kjøkkenet. Satte det opp for to år siden og er møkkalei egentlig... Hadde valgt vanlig tapet om jeg skulle gjort noe annet. Men kan være fordi vi har de plantene på soverommet og i ganga også. I stua har vi bare vanlig tapet og aner ikke hva som er på gulvet. På kjøkkenet valgte jeg belegg som ser ut som skifer samt grå bekeplate. Veldig fornøyd med det.

Binna sa...

Hoppsann - skjønner at du har mye å tenke på - jeg hater jo å ta en avgjørelse. Det eneste tipset jeg kan komme med er å ikke velge mørkt gulv, for da ser du skiten med en gang:)

Håper du har det bra - det ligger en award til deg i bloggen min:)

Maria sa...

Hei,

Min første kommentar hos deg :) Du kjenner ikke meg, men jeg titter innom i ny og ne - synes du scrapper så masse fint! Og gir mange flotte beskrivelser i bloggen din!

Når det gjelder interiør, har vi tatt mange valg i det siste - har bygd hus det siste året, og det blir ferdigstilt i morgen! Hvis du vil, kan du ta en titt på bloggen: www.stokkvika.blogspot.com
Mange bilder. Bruk menyen med overskrifter til høyre så finner du lettere fram ;)

Her er alt fra a til å - bl.a. om valg av Arbor veggplater med perlestaff. Synes de er kjempeflotte!
Videre gikk vi for hvitt kjøkken og valnøtt benkeplate.
Når det gjelder gulv valgte vi parkett - Eik heidelberg, som er uten kvist, ikke for mørkt og ikke for lys.

Lykke til med valgene dine :)
Hilsen Maria

Anonym sa...

Spennende å høre hva det blir til hos dere. Kanskje jeg "raua" mi bort snart å få henta skoan, (plutselig er vel 17 mai her og jeg ennå ikke har fått fingeren ut..), så kan jeg kanskje få litt inspirasjon, vi skal jo til med oppussing her og. Klem Liv M