mandag 9. mars 2009

Litt om ditt og datt...

Ella har en herlig blog-candy her som jeg bare måtte delta på...og turen innom hennes blogg er absolutt noe som du bør gjøre om du ikke allerde gjør det...


Jeg har fått laga ferdig oppgavene til finalen i mesterscrappen i helgen, og du verden så herlig selskap jeg har scrappet i gitt.... Vært ei helg på treff, og det har vært begivenhetsrikt, lærerikt og utrolig morsomt! Takk til dere alle som bidro til at helgen min var uoppnåelig herlig!!

Er fryktelig i tvil om jeg skal fortsette bloggingen. Jeg vet at alt jeg skriver på nett og forum blir nøye gjennomsøkt og gransket av visse personer, og man kan begynne å lure på hvorfor "de" gidder egentlig?. Hvorfor gidder noen å holde på med slikt? Hva er det som får folk til å tro at ei pannekake KUN har ei side og hvorfor er det slik at noen mennesker dømmer andre ut fra stekingen på den stekte siden av pannekaken? Nei, i denne situasjonen er vi dømt om vi gjør, og dømt om vi ikke gjør, og kunne vi trykket på "delete-knappen" så skulle vi virkelig ønske at denne type mennesker ikke fantes, for at noen må "rakke ned på andre for selv å hevde seg" det er forkastelig.......
Men nå skal det være sagt, at vi - min mann og jeg har, har prøvd-prøvd-og prøvd å få ting til å bli fokusert på i positive retninger i en lang årrekke, men nå gidder vi bokstavelig talt ikke lenger krysse to pinner for andre som bare driver ved-hugst og hogger og stabber for alt det er verdt kun for egen dør.....Alle må respektere "dems" valg, men når vi tar like valg motsatt vei, nei fy oss da...... Er igrunn til å få omgangsjuka av mindre av slike mennesker synes jeg....
Jeg er oppvokst med lærdom at det er høflig å si takk, det gjelder ikke alltid hva andre kan gjøre for meg, men heller hva jeg kan gjøre for andre. Jeg er vant til å svelge endel kameler, men når man har spist så mange at kamel-standen i verden egentlig er blitt utryddingstruet, da er det vel på tide å stoppe da...

So, time will show... Jeg håper i alle fall oppriktig at alle som både leser, etterlater seg spor og de som bare sniker, får en herlig dag, for her er dagen så langt helt vidunderlig, tross i at det regner, så koser vi oss glugg alle fire her hjemme i dag....

15 kommentarer:

mokka sa...

Så sant, så sant..hehe Godt sagt!
hilsen di svigerinne

Anne sa...

Heisann Catalina

Må jo si det er trist visst du legger ned bloggen din. Er støtt og stadig innom her og leser og ser på flotte lo'er og bilder fra din hverdag. Men jeg skjønner deg også visst du tar det valget å stenge ned hele bloggen. Enkelte ting topper seg på et vis så lenge det er slik du beskriver.

Lykke til i finalen i mesterligaen...gleder meg til å se dine bidrag. Kjekt å høre at du har kost deg masse på treff i helgen med masse kjekke scrappedamer.

Ønkser deg en videre fin uke.....her er det overskyet idag men ingen regn foreløpig.

Anonym sa...

Håper du fortsetter og dele av din hverdag og dine fantastisk fine LO'er!! Er stadig innom og titter. Liker stilen din, og får masse inspirasjon. Burde vært flinkere til å legge igjen hilsen og kommentarer, skal prøve å skjerpe meg....
Lykke til i finalen!

Hilsen Loppa

Lise Mariann sa...

Hei!

Må bare få si at jeg håper du ikke legger ned bloggen din for den liker jeg så godt.

Du skriver ekstremt levende og scrapper så flott. Og så synes jeg det er så spennende å følge med på jenta og guttene dine siden jeg har fulgt med dem så lenge og siden gutta dine er bare bittelitt eldre enn jenta mi.

Men det er klart....det er bare så lenge en holder ut noe som føles vanskelig og jeg skjønner deg godt om du ikke orker mer.

Jeg ville bare si at jeg kommer til å savne bloggen din om den blir borte. :)

Ha en herlig dag da! :)

Kristine sa...

Hei hei. Skjønner godt tankene dine, det er ikke bare bare å dele livet sitt på nettet når det er mennesker der ute som bare er ute etter å finne ting å rakke ned på. Når det er sagt håper jeg jo at du ikke slutter å blogge, for bloggen din er knallfin og koselig, og det er alltid masse inspirasjon å hente her. Jeg titter innom her sånn innimellom, men er ikke alltid like flink til å legge igjen et spor etter meg *skal-skjerpe-meg* Ha en flott dag:-)

mo9ca sa...

Å kjære venn!!
Jeg håper for all del at du ikke slutter av bloggingen - syns det er utrolig koselig å stikke innom til deg på denne måten, når jeg ikke kan gjøre det på den andre måten.

Stoooor klem fra meg!!

*Ü*

Linda sa...

Heia :klem:
håper du ikke slutter bloggingen din, men forstår det veldig godt om det er personer der ute som bare lager kvalm :klem:
Men du kommer til å bli savnet av mange her i bloggverden vil jeg tro, og ikke minst jeg kommer til å savne deg :) har fått mye inspirasjon fra deg, og det er alltid så koselig å stikke innom bloggen din og lese herlige hverdagslige ting :) :) Kjempe koselige kommentarer legger du igjen også, takk for det :klem:

klem
linda

Jorunn sa...

Jeg skjønner frustrasjonen din veldig godt, og det er dumt hvis noen bruker dine positive skriverier til å bruke det mot deg og bare spre eder og galle... :( Jeg liker i hvert fall godt å følge med i bloggen din, og selv om jeg ikke alltid kommenterer så synes jeg det er utrolig koselig å lese om små og store gleder som utspiller seg i det Elisabeth'ske hjem. Og ikke minst komme inn og la meg inspirere av dine flotte layouter. Håper du har en fin dag du også! *klem*

Binna sa...

Har bare lyst til å gi deg en stor klem:)
Du er liksom den som tok meg godt imot da jeg flytta sørover, og det er jeg veldig takknemlig for.
Jeg liker ditt gode vesen og flotte humør.
Take care :)
PS - jeg håper jo IKKE at du legger ned siden din - for inspirasjonskilde det er du:)

Anne M sa...

Får ikke håpe dette får deg til å avslutte bloggingen. Du er en kjempedyktig scrapper, og lager mye fint. Håper iallefall vi får se mere til deg fremover enten her eller på forumet:)

Ha en flott dag!

Kine sa...

Hei snuppa :)
Kjedelig om du legger ned bloggen din, for her er det mye inspirasjon!
På den andre siden så skjønner jeg deg godt. Men mener at det skal være en funksjon på bloggen, slik at du selv kan "bestemme" hvem som skal få lese i den eller ei. At du må godkjenne e-postadressen/bloggadressen til de du vil skal kunne se den.. Hadde slik på min før, men husker neimen ikke hvordan jeg gjorde det :)

Ellers vil jeg bare ønske deg og dine ei god uke videre :) Og takk for titten ;)

Inas lune hjørne. sa...

Jeg sniker litt, og skriver litt. :o)

God helg vennen!

Elisabeths verden sa...

Jeg håper ikke du legger ned bloggen din, Elisabeth, den er en av mine faste poster på nett-rundene mine! Vi får bare la være å bry oss om mennesker som så tydelig ikke vil oss vel! Du har så mange venner "her ute" som følger med på deg og dine, og som vil deg meget vel....♥

ellas sa...

Joda, du får en liten trøste premie i posten, om jeg bare får adressen din :-)

Send den på epost til aehelgeland@gmail.com

Og du, du fortjener virkelig plassen din i mesterscrappen!! Du er helt konge på loèr!!!

Lin sa...

Og jeg sniker:) - Er ikke den som er best med ord, hverken i tale eller skriveform.
Har som mange andre "følgt" deg og barna, og føler nesten jeg kjenner deg. Liker veldig godt å lese det du skriver, du skriver så velformulert. Blir inspirert av bloggen din, så jeg håper som resten, at du ikke legger ned bloggen din:(