tirsdag 3. februar 2009

Jeg har sydd...og litt annet...

uten at det er særlig stort å skrive hjem om, så har jeg altså sydd litt. En liten dings til en liten pjokk, Håkon på snart 5 mnd fikk denne her lappen med mange bånd-stumper stikkende ut, og inni så er det litt sånn knitre-plast-lyd, og Ole-brumm stoffet er altså fra ei smekke som ikke lenger er i bruk her.... Jada, det kom litt skjønnhetsfeil her og der, men jeg tror sannelig ikke motageren var så kritisk jeg, så i alle fall ut til at han likte den ganske godt....tross litt skjevheter og skavanker...


Ellers er det sjukdom i hus. Sist onsdag fikk jeg omgangsjuka, så vardet mannen sin tur på søndag med omgangsjuka, samt guttene måtte til legevakta på søndag og fikk en kur hver, for her var det både øre, hals betennelse og virus-gugge. De er nå feberfri heldigvis, meeeen, i natt startet Victoria med omgangsjuka, så det ene overtar det andre tydeligvis. Og uheldigvis så fikk jeg migrenesmell i natt også og akkurat DEN kunne jeg vært foruten. Men men, vi får se det positive i det, og det er........................................ett eller annet i alle fall....

I går var den store dagen der for Victoria, nemlig å skulle skrives inn på skolen. Hun hadde så mange sommerfugler i magen. Og når vi kom inn på rommet hvor vi skulle vente på vår tur, så var det litt rart, for som hun sa etterpå til meg "mamma, jeg kjenner jo så mange andre som også skal begynne på skolen"...hihi....rart hvordan en barne-verden kan være så stor.... Her på bildet hilser hun på rektor.


Da håper jeg alle får en herlig og flott tirsdag, her på sørlandet er det skikkelig "blås-gjennom-huden-vind" og kaldt som fy.....

3 kommentarer:

Merethe sa...

Så fin skoleklar jente. Moro med skolestart altså.
Ligger en liten utfordring til deg på bloggen min.
Klem.

Livy sa...

Heisann!
Så skjønn hun er! Spennende med slike merkedager - min Victoria skal skrives inn neste torsdag.

Håper formen deres er bedre, er så kjedelig med den ene sykdommen som avløser den andre!

Ønsker deg en fin torsdag kjære blogvenn!

Klem fra Livy

Anne sa...

Jammen meg er du krativ med syingen gitt. Koselig liten leke.

Så herlig Victoria var på det bilde der dere skrives inn på skolen. Skikkelig forventningsfull.