onsdag 17. desember 2008

Nå er det jul i huset



I dag har vi vasket huset innvendig i alt fra hoftehøyde og ned (les: guttenes rekkevidde) og det er utrolig hvor mange klattete fingre det blir med to gutter på to år...faktisk 20 fingre som kan klatte og klisse overalt med ditt og datt. Men, vi ville jo ikke hatt det på noen annen måte.

Julebaksten er ferdig, julepyntingen er ferdig, julekortene er ferdig levert, og det samme er alle julegavene, er det ikke da man kan si at man er ferdig mon tro? Ja, og når jeg til og med kan si at jeg er ferdig med vasking og skrubbing. Har laga leverpostei og rekesalat, har laga julegodis og skrevet handleliste for neste uke. Faktisk er klesdunkene også ganske så tomme, så nå mener jeg at den neste uka kun skal by på herlighet og nytelse fra ende til annen. Det aller mest verdifulle vi har, er hverandre, og å bruke tiden der, det er en ren fornøyelse.



Jeg har en "ting" for engler og snømenn i jula jeg, slike herlige snømenn og engler som har karakteristiske ansikt, så gode og deilige at man har bare lyst å klemme de litt "ekstra"...



kjenner jeg blir litt nostalgisk i meg når jeg finner frem julepynten, og spesielt når pynten Reidar og jeg kjøpte sammen, 1 mnd etter at vi ble samboere og skulle pynte sammen. Denne nissen her er den første pynten vi kjøpte, og den er verdt sin vekt i diamanter rett og slett.......om den er pen eller ei betyr ingenting, den har affeksjonsverdi så til de grader...men faktisk synes jeg den er fin den dag i dag jeg....... :o)


Er nok farlig å innrømme det, men hvert år kommer det tilskudd blant samlingen av julepynt, og hvert år sier jeg når den skal komme frem, at nei nå, nå trenger vi sannelig ikke mere, men jommen meg finner jeg plass likevel...hihi...disse nissene fra Perfect Home flyttet hjem hit til oss i år....og de er jo bare skikkelig detaljerte og forseg-gjorte...


Og kjøkkenet er ferdig pyntet i all sin prakt, og jeg simpelten "elsker" de gardinene, de er bare "så meg"....for ikke å snakke om sink-baljen i hjørnet....ai ai ai..den har vi frukten oppi ...


Sånn, da har jeg gitt en liten sniktitt-tour i Casa'n våres, her er det varme, her er det harmoni, her er vi glade, og her har vi tid til overs.... og husk......

Julens gleder finner man ikke under juletreet, men i hjertene våres

5 kommentarer:

Inas lune hjørne. sa...

Så koselige juleting dere har! Og den snømannen var utrolig skjønn.

Jeg og samler litt hvert år. I år ble det to glitrende hjerter i kjøkkenvinduet! Me like!

Vibeke sa...

Så koselig det er hjemme hos deg!!! Masse flott pynt:)

Anne sa...

Så koselig dere har det Elisabeth. Og jammen meg har dere pyntet treet også allerede. Vi kjøper nok vårt tre i helgen og pynter det da. De nissene fra perfect home er jo bare så nydelge.

Jammen meg ser det ut for at du har snart alt klart til julen også. Du er jammen meg effektiv.

Ønsker deg og dine en videre fin uke.

Livy sa...

Heisann!!
Så utrolig fint det har blitt hos dere - og for noen fine kjøkken gardiner du har;-) Men du, hvordan i alle dager klarer du å bli ferdig så tidlig til jul?! Skulle ønske jeg også kunne klare det, men det blir alltid like hektisk hvert år hos meg.

Ønsker deg en fin og fredfull helg!

Mange klemmer fra Livy

Jorunn sa...

Så koselig julepyntet hus! Og juletre allerede også, guriland! Nyt de siste førjulsdagene sammen :)