lørdag 20. desember 2008

Hver dag er en fest

og du verden for et herlig selskap man er i!
- gode venner som bare "er" der
- herlig mann som er det ubetinget for meg
- ubetinget kjærlighet fra barna
- julehøytid like rundt hjørnet med tradsjoner fra gammelt av og nye som skal lages
- har mat i kjøleskapet og tak over hodet
- har det vi trenger
- har det simpelten helt fantastisk....
- har en super hobby som jeg har fått RL venner via og mange via nett

Tror faktisk vi kan si at vi er heldige, vi er veldig heldige som har det såpass trygt, harmonisk og fyllt med kjærlighet fra ende til annen. Er igrunn bare helt supert gitt!

Det får meg til å tenke, eller det er vel noe min mann og jeg har tenkt lenge over, faktisk helt siden vi for 5 år siden hadde vår førstefødte i armene, "hva slags verdier vil vi at dette barnet skal lære". For oss er det viktig at ungene er høflige, at de kan kjenne på gleder i hjertet og ikke ved å måtte ta på en fysisk ting, at ungene kan ha det trygt, stabilt og harmonisk med familie rudnt seg - det er viktig. At vi lærer ungene at vi rett og slett bare "er der for hverandre - ubetinget" det betyr masse.

Vi har i år vært spente på hvordan Victoria synes det ville være å få endel lapper i kalenderen sin. Ja, faktisk til og med en dag fikk hun penger sammen med en lapp, hvord det stod at hun skulle gi pengene til Frelsesarmeens julegryte. Du, det var med verdens største stolthet hun tok pengene opp fra lommen og puttet på, en etter en mynt (og mor irriterte seg grønn for å ikke ha med fotoapparatet). Aktivitetslappene har slått så bra an, og til neste år blir det enda flere aktiviteter, da vi da har to til som skal få ta del i kalenderverden.... gosh som jeg gleder meg, ja jeg har allerede begynt innsamling av emballasje slik at jeg kan scrappe aktivitetslappene som til neste år blir atskillig flere....

I dag regner det, og det blåser tordivler her hos oss, Victoria lurer stadig på når tid det skal bli lyst ute......ikke om jeg vet det akkurat... Vi har nå i ei uke hatt feber i hus på en og to unger, mens den tredje spydde ut alt som var i sengen, men nå håper og tror vi at det later til at feberen er på vei bort fra Victoria, og de to små hadde bare sånn 24-timers greie.... *så bank i bordet og kryss i taket *

Kransekakedeig skal i dag bli trillet til pølsebiter, og vi må få laget oss en porsjon med risboller, må ha noe å drive med på slike innedager som i dag. I går lagde Victoria og jeg peppermyntekuler, og du verden så falsk sunnhet ...hihi...det lukter jo sååå tannkrem, men smaker jo sååå sukker med en liten dæsh tannkrem-odør....hihi...

Vel, det var dagens lille herfra, og sånn helt på tampen legger jeg ved et lite dåpskort til en liten herlig sak, Håkon, et kort som er meget inspirert av Bibbi...


Håper alle får en fin lørdag...klem