onsdag 31. desember 2008

Godt nyttår - ettertanke av året som gikk.

Året som har vært er jeg igrunnen glad for at er ferdig for å si det helt ærlig. Vel, det har tross alt vært et flott år, hvor vi har opplevd, erfart og kjent på følelser av ymse slag. Det har vært er år hvor ettertanke ikke har hatt så mye plass, og jeg håper derfor at det nye året vil bringe tid for ro og fred med seg. Uheldigvis har det pga pappa's død i november 2007 blitt masse styr som er skapt i form av en persons avgjørelse om å ville skifte, men uten å ta ansvar for de valgene som er tatt...
- MEN, nå mot slutten av året har vi forstått, at det er kun vi alene som kan skape vår egen lykke, og vi må rett og slett ikke tro eller forvente at noen andre alltid vil være der å skape den sammen. Så med disse ord og denne lille leveregel, så håper og tror vi at vi vil kunne komme oss videre, utvikle oss mer, og samarbeide som en familie, vi som bor her og er her.

Det året som har gått, har vært et aktivt år, to gutter fra alderen 1 til 2 år trenger vel ingens fantasi for å forestille seg at er aktivt, men du verden så takknemlige vi er for alt de har ødelagt, for alle de erfaringene vi har fått med turer på legevakten for å "lappe dem sammen igjen etter fall", for det viser jo bare at det er to sunne og aktive gutter vi har. Vi har jo også ei jente som har gått fra å være 4 til 5 år, og det er jo slik det er å være 5 år og ikke helt forstå hele verden som er på utsiden, men være ei "lita gryte med store ører og et dypt tankeløp"...

Jeg og min mann har i år kunne feire 10 års bryllupsdag, vi er vel om mulig bare enda mer forelsket i hverandre nå enn hva vi var for 10 år siden. Reidar har fullført 2 år på skolebenken, og det med glans, og før han var ferdig med eksamner på skolen, hadde han jo allerde fått seg ny jobb! Jeg er så stolt av han, og jeg elsker han ufattelig mye, og gleder meg til enda ett nytt år sammen med han og alt hva vi kan oppleve.

Vi har hatt ei flott julefeiring, med herlige unger, og herlige sammenkomster av ymse slag. Nå i årets siste dag så er det et flott vær ute, et bitte lite snølag ligger på bakken og vi skal i kveld ha en herlig kalkun til middag og bare kose oss masse. Ellers i romjulen har vi vært mye på tur ute, lekt og hatt masse kvalitetstid, akkurat slik det er ment å skulle være.

Her er et bilde av mine herlige tre julebarn, fulle av forventninger på julaften, en julaften som også var helt fenomenalt herlig og full av minner.


Jeg er takknemlig for alle de venner jeg har, de venner jeg har fått, og de venner jeg ikke har møtt men håper at det nye året kanskje bringer med seg muligheter til det. En hobby som dette å scrappe er helt superb! Jeg har fått mange venner, jeg har truffet nye mennesker, jeg har opplevd at det er et stort antall herlige mennesker rundt omkring i dette land og jeg er så heldig at jeg har fått lov å ta del i et scarppemiljø, ikke bare lokalt, men også landsomfattende. Jeg vet at jeg kommer til å fortsette med scrappingen, jeg bare vet det. Det gir meg så mye, det gir ungene mye, og til er det akkurat det som betyr aller aller mest.

Året som gikk har igrunn vært friskt, sett bort fra litt operasjoner av ymse slag, og vi har jo alltid kontroller av ting som øyer og ører hos ungene, men det har blitt en livsstil. Helsen min har vært så -som-så, men jeg lever med det, og ingen ser det! Ikke det at det bør gi meg noe medalje, men jeg har en diagnose, en diagnose med mye smerter og vondter, men jeg biter tennene sammen, og jeg klarer meg utmerket (ja, man har vel lov å skryte av seg selv uten å virke selvgod vel?? hihi) Jeg har også klart å ta av meg tett opp mot 30 kg i løpet av året som har gått, jeg er stolt av meg selv for det. Jeg er også så klart stolt av min mann som har jobbet sammen med meg om dette målet, og selv har han også gått ned x antall buksestørrelser----herligheten min.

Så, for det nye året så ønsker jeg alt godt for alle!
Jeg ønsker dere alle verdens lykke og harmoni, + enda litt til ;o) Godt nytt år!!


9 kommentarer:

Anne sa...

Så fint du har skrevet i bloggen din her. det gir oss jo en liten vekkertanke i oss alle.
jeg vil takke for det gamle og håper at vi også kan treffest i det nye :-)

Ønsker dere en riktig fin nyttårsfeiring, og ønsker dere alle et Godt Nyttår

Camilla sa...

Og jefg ønsker dere lykke for det nye året! Jeg synes du er flink, og ja det er lov å skryta av seg selv! Til lykke med det nye året

Eli sa...

Godt nytt år til deg og dine! - og det var virkelig hyggelig å treffe på deg i året som gikk. Håper vi sees igjen i 2009 også :) Klem

Livy sa...

Hei kjære Elisabeth!
Jammen har det skjedd mye hos dere i året som har gått, både sorger og gleder. Er glad for leveregelen du skriver her, jeg tror det er veldig viktig.

Tusen takk for alle de koselige hilsnene du har skrevet hos meg, jeg føler at jeg kjenner deg selvom jeg ikke gjør det - vi har så mye til felles *smiler*

Ønsker deg og dine et riktig godt og fredfyllt år! Ta godt vare på hverandre!

Tusen takk for alt du har delt med oss i løpet av året som har gått - gleder meg til å følge med dere videre!

Mange, gode klemmer fra Livy

marit sa...

Du er bare så god!
Du klare å formidle det på en sånn fantastisk måte!
Dere må kosew dere kjempe masse i kveld og vi på Håland ønsker dere alt godt for det nye året!

HegeAL sa...

Så fint å få lese det du har skrevet her, Elisabeth! Og way to go med kiloskampen, jeg starter nå på nyåret ;-)
Godt nyttår til deg og dine!
-klem-

Vibeke sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer som jeg har fått av deg i 2008 - jeg setter utrolig stor pris på det:)

Gleder meg til å se hva du finner på av scrapping i 2009:)

Bli gjerne med på utfordringene hos Scrappehuset - og Scrapping the Music - på norsk:)

Ønsker deg og dine et godt nytt år.

Klem Vibeke

Oddbjørg sa...

Godt nytt år vennen.
KLEEEEEEEEEEEEEEM ;)

Vibeke sa...

Ønsker deg et godt nyttår!! *klem*