søndag 14. desember 2008

Førjulstid på sørlandet...

og jeg kan ikke si annet enn at vi koser oss. Tenk, uken som står foran oss nå, den er den siste hele uken før jule-uken! Tiden flyr jommen meg avsted, og før man vet ordet av det, så er det 17. mai vi skal feire liksom, men nå er det julen som står for dør. Her er også pepperkaket kommet ferdig på plass og Victoria storkoste seg når hun kunne pusle med godis-pyntingen og pyntingen inni skapet etterpå..


Vi har hatt oss en tur på legevakten og lappet sammen William, Expedit-hyllen på lekerommet var ikke rund i kantene og lagde hull på gutten våres over venstre øye. I alle dager som det blør når de kutter seg altså.....og jeg liker det ikke når det går "hull på barna mine" selv om jeg bør være vant til det nå, for i løpet av 6 mnds tid så har vi måtte "lappe" guttene til sammen 5 ganger...hihi...aktivitetsnivået er høyt.


Julebaking foregår med liten og stor, selv om de minste ikke helt skjønner stort av dette her, men heldigvis er deigene gode å spise også.



Barnehagen feiret luciadagen på fredag 12, og siden Victoria er førskolejente i barnehagen, så fikk hun være lucia, og det var virkelig stort altså. Hun gikk også lucia med barnekoret på selveste luciadagen, men de bildene ligger på et annet minnekort som ikke er overført til pc'n enda...så den tid den glede, men her er i alle fall luciajenta i b.hagen...


Jeg har laget litt "godis" pose-etiketter og puttet oppi litt hjemmelaget seimenner og brente mandler. De skal gies til gode venner, familie og barnehageansatte som julehilsen.....koselig å starte på slikt prosjekt, men du verden så herlig å bli ferdig med også..hihi....

Er nok i en scrappetørke for tiden merker jeg, uff, kommer liksom ikke i gang selv om lysten er der, så mangler pågangsmotet. Det kan nok godt endre seg etter at julen er over vil jeg kanskje tro og ikke minst håpe.

Julekalenderens aktivitet i dag var jommen meg hjemmekino! Gjett om vi gleder oss til det liten og stor, og det må jo være etter at guttene har lagt seg, for ellers blir det ikke helt det samme, så må vi jo lage popcorn og ha det mørkt...hihi, og filmen som er utvalgt er "reisen til Julestjernen", så nå gleder jeg meg til i kveld.

2 kommentarer:

Livy sa...

Hei du!
Så utrolig flink du har vært - du er superflink altså! Tenk så hyggelig å få disse gavene!

Stakkars gutten din da! Det er så leit når de slår seg, også så fort gjort som det er!

Ønsker deg en fin søndag! Og du.. nå har jeg endelig svart på mailen din *he-he*

Klem fra Livy

ninabakke sa...

Koselige bilder :)

såret så ikke noe godt ut da :(

ha en fin søndag