tirsdag 16. september 2008

Gosh, for ei teit mor jeg er...

Vært på kontroll med Fredrik i dag, og det viste seg at han måtte begynne med briller. Han har brukt lapp siden mars pga skjeling, men det har nok blitt til slik at synet hans er såpass over grensen så de ville prøve med brille for å se hvordan det skulle gå. og jeg føler meg bare så teit som mor....teit....teit...teit....

Jeg føler meg teit når jeg vet at jeg bør være glad det "bare" er det han må, for all del, det kunne vært værre enn det altså. men still dog.

Jeg føler meg så teit når jeg gikk ut fra optikerbutikken og ikke klarte å velge meg ut ett eneste par briller, for ingen var fine nok til ansiktet hans, og jeg følte jeg liksom fikk en ny gutt.....

Jeg følte meg teit når jeg egentlig skulle ønske jeg slapp dette her styret på en gutt som blir 2 år om noen mnd.

Jeg føler meg teit som skulle ønske jeg slapp å måtte sikkert ha en evighet av tilvenning på Fredrik selv, og på broren som sikkert er mer enn villig til å hjelpe han å ta de av.

Jeg føler meg teit som tenker at de og de fargene kan han ikke ha i innfatningen for de kræsjer med klær etc....

Jeg føler meg teit som ikke vet hvorfor gutten må ha briller? som snart toåring liksom......

Jeg føler meg teit som tenker at "nå er gutten nerd"..........

uff, ja, jeg må nok gå ei runde med meg selv i dag tror jeg.....og ikke minst, ta en tur tilbake til optikeren og kanskje finne noen briller........ :daane:

Noen som har noen erfaringer vedrørende små barn og briller?
Sånn, da har jeg fått ut litt av min teithet, så får det stå til, er jo ikke verdens undergang heller.....

5 kommentarer:

Vibeke sa...

Absolutt ikke verdens undergang!!! Frøkna mi på 6 - har veldig lyst til å få ordentlige briller hun - for det er så kult!!:)


Lykke til!!:)

Merethe sa...

Næmmen huff så trist at du føler deg teit. Det har du ingen grunn til vet du.
Briller ble kjapt kult med Harry Potter vet du. Og jeg tror nok helt sikkert at din skjønne Fredrik kommer til å se absolutt like søt og vakker ut med briller som uten briller. Han blir ingen nerd vet du. :trøster:
Du får ta en tur til optikeren og kjøpe de tøffeste brillene du finner og ikke tenke på fargene. Klærne kan tilpasses vet du. :D

Catrine sa...

Huffda, men du skal da ikke føle deg teit. Skjønner tankene dine, men dette kommer nok til å gå fint. Ser for meg at det kan ta litt tid med tilvenning, menda må man jo bare bruke den tiden det tar. *klem*

Nydelig LO i posten under her forresten! Jeg lengter etter sommer og sol, selv om sommeren nettopp var her...

Håper vi ses på Papirfesten forresten. Jeg håper jeg får til å ta turen til Stavanger og bli med!

Ha en flott dag! :o)

Monica sa...

Ikke føle deg teit, vi mammaer skal reagere på ting som gjelder våre små, ikke rart i det hele tatt. Men det kommer til å gå så bra, må bare tilvenning til, for store og små.
Stor klem.

Anonym sa...

Jeg skjønner så godt hva du mener.
Tøtta mi har også briller, og i går var vi til øyelege med Tassen min på 2 1/2 år.
Har de samme tankene som deg.
Ingen briller var fine nok for Tassen min heller.
Men prøver å si ril meg selv,at det viktigste er jo at de skal få se mye bedre med brillene.

Lykke til i jakten på de perfekte brillene.

Klem Bromle