tirsdag 29. juli 2008

En mors hjertesukk i varmen

Her er det ikke bare bare småting som skjer nei.

William har fått vannkoppene, og så til de grader, hele stakkars han er full av veskefylte blemmer, og det ser jo slettes ikke godt ut. Heldigvis tror jeg han er for liten til å skjønne at det klør noe, men han har jo feber da, hele tiden, og i morges var den oppe i langt over normalen for hva en morgentemperatur skal være for å si det sånn. Er ikke så lett for han å få ro rundt seg, når han har en liten bror som gjeren vil leke, krangle og gjøre alt det som de normalt bruker å gjøre, men William har lite overskudd stakkar.

Fredrik ja, han tok jo og kutta seg over øyet i forrige uke, avsted til legen med han og få lappet han sammen da. I går var det haka sin tur til å måtte fikses. Først gikk han med haka i salongbordet, og kutta seg + blødde neseblod. Fikk mamma til å komme og hjelpe meg å stripse han her hjemme bare, men det varte ikke lange stunden før han slo det opp igjen og blodet kom for fullt. Så, avsted til legen igjen for å stripse og lime nok et kutt. Stakkar, han ser jo ut som et lappeteppe jo.

Victoria er jo også oppi alt dette hjemme fra b.hagen. Stakkars jenta mi, jeg kommer meg jo ingen steder med en som har vannkopper og smitter som han gjør, så det betyr at det ikke er mye som skjer for henne. Huff, mammahjertet brister når jeg tenker på det. Hun er så tålmodig og god, krever lite, og nøyer seg med det hun får. Skulle ønske jeg kunne bruke flere dager alene på kun henne, men det lar seg nok ikke gjøre. Men, ettermiddagene og kveldene, da er mannen hjemme fra jobben igjen, og da er det "jentetid" som vi kaller det.

Uten tvil hektiske dager her i tropevarmen. Ikke kan vi ha vann på terassen heller, for Fredrik og alle sine limte og stripsede kutt må ikke bli våte, og det er jo ikke til å unngå om han skulle ha vært i et basseng..... så jeg må si at jeg gleder meg over å lese værpronosene fremover om at varmen skal avta litt nå de nærmeste kommende dagene.....

og ja, så er det bare å vente å se når tid Fredrik skal få vannkoppene, og vi igjen skal være isolerte og jeg atter en gang skal være sykepleier de-lux. ........

6 kommentarer:

Broggis sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Broggis sa...

Det er nesten så jeg ler over hvor tragi-komisk det er hos dere om dagen. Stakkars alle sammen sier nå jeg. Men du har en herlig måte å fortelle ting på, så en stor porsjon galgenhumor er du ihvertfall utrustet med. En ulykke kommer sjelden alene, og det er virkelig sant. Synes jeg kjenner meg igjen i travle småbarnsdager. Ha så fin dag som mulig!

Ingveig sa...

Huff da, høres ut som du har nok stri med om dagen.
Mulig du kan se tilbake på denne sommeren med et smil om noen år...
Ønsker nå likevel deg og dine en fortsatt god sommer!

Merte sa...

Hang in there! For at det skal kunne gå opp må det gå ned først :-) Snart er dere nok friske og på farten (og hele) igjen. -Meerim

Hege sa...

Huffa meg - her skjer det mye på en gang gitt! Men det virker som du holder hodet kaldt oppi dette da.
Jeg har en award til deg i bloggen min!

Klem

Snuppelure sa...

Huff da hørtes ut som det er en hektisk sykestue hos dere om dagen :(
Håper William snart blir i bedre form stakkars :)