fredag 14. mars 2008

Uhemmet Victoria skryt... :o)

Denne jenta her er superspesiell, ja, faktisk den meste spesielle jenta i hele verden, og jeg er helt inhabil...*lol*

Hun er 2 mnd fra å være 4 1/2 år, og i dag har vi scrappet, snuppa mi og jeg...se på dette flotte kortet hun har laget. Helt alene, kun fått remediene av meg mens jeg laget et annet kort. Det var sånn en herlig kvalitetstid, og jenta er så full av kjærlighet at jeg blir helt mo i knærne.



Jeg mener at å gi positiv oppmerksomhet, så dyrker man positiv oppførsel og fremtreden hos de håpefulle, og hun er bare helt enorm på å gi positive tilbakemeldinger til oss også. Sier når vi spiser middag "åh, dette var så godt/nydelig/fantastisk" Kan fort bare si "mamma/pappa, du er så snill/fin/god" Og hun har en ekstrem kjærlighet for brødrene sine. Hun er simpelten helt fortapt i de, og har verdens største tålmodighet når de kravler rundt henne, oppi hennes ting, og er helt fortvilet om hun dunker borti de så de gråter.....stakkar jenta, vet jo at det ikke er ment sånn....

Ellers, hun sier ofte mange ganger daglig at hun er glad i oss, at hun elsker oss, guttene, mamma, pappa, og har en utrolig empatisk medfølelse for andre og vil at alle skal ha det greit. Hun har taklet en omveltning nå den siste tiden etter at bestefar døde. Sier ofte at hun savner han, prater masse om dette som har hendt, og lurer på nåtiden. Hun lurer nok på mange ting, og vi prøver å fortelle og forklare, men noen ting har vi ikke svar på, altså, andre må gi oss svarene, og får vi ikke de, så får hun høre sannheten. Og også der viser jenta empati så det bugner over, en fantastisk gave .....

Hun er tålmodig som bare det, flink på alle kontroller hun er på både med øynene og ørene. Det er rett og slett ikke måte på hvor mye jeg kan sitte her og skryte henne opp i skyene og kalle henne for mitt vidunderbarn, for det er nettopp det hun er....ett av mine vidunderbarn, og alle har vi hver våre.... ;o)

I barnehagen har de klekket ut kyllinger, så det har vært ekstra stas den siste tiden.

Se hva hun kom hjem med fra barnehagen nå til påskeslutt da.......flinke skatten min....

Ingen kommentarer: